Język korzyści – czym jest, jak go stosować

Zastanawiałeś się kiedyś, na czym polega fenomen najlepszych sprzedawców? Najłatwiej powiedzieć – „mają gadane”. Tak, mają, ale co mówią, konkretnie? A przekładając na świat internetowy: co piszą? Poznaj język korzyści, dzięki któremu w prosty sposób nauczysz się sprzedawać słowem.

Cel

Oczywiście celem perswazyjnych komunikatów w naszym przypadku jest zysk, sprzedaż – ale patrząc szerzej: budowanie wizerunku, zaufania, marki. Akcentując pewne zwroty w automatyczny sposób przestawiasz myślenie z ilościowego na jakościowe.

Jak operować językiem korzyści

Jak sama nazwa wskazuje, w języku korzyści najważniejsza jest ekspozycja klientowi pozytywnych stron potencjalnej współpracy. Każdego z nas, jeżeli mamy wydać pieniądze, interesuje konkret. Czym właściwie zaoszczędzimy czas, dlaczego coś jest bezkonkurencyjne, z jakiego powodu nie możemy bez tego żyć? Istotnymi elementami języka korzyści są więc:

  • Przykłady, pozwalające zrozumieć wartościowe działanie produktów i usług;

  • Wskazówki, dzięki którym klient nadąża za naszym tokiem myślenia, a więc w pełni skupia się na treści, która w ten sposób silniej na niego oddziałuje;

  • Gradacja potrzeb i zalet, która – jeśli jest wyrażona wystarczająco pewnie i przekonywująco – potrafi wpłynąć na decyzje konsumpcyjne klienta;

  • Przyjemne” przymiotniki – relaksujące, wprowadzające w błogostan, umilające skomplikowany przecież proces decyzyjny;

  • Środki stylistyczne, które uatrakcyjniają standardowy marketingowy przekaz.

Przykłady

Wybierając nasz produkt, zyskujesz w dłuższej perspektywie. Dla państwa wygody przygotowaliśmy specjalny pakiet. Sam musi pan przyznać, że jest to najkorzystniejsza oferta. Troszcząc się o zdrowie państwa dzieci, wykorzystaliśmy najnowocześniejszą technologię bezpieczeństwa. Tylko jeden krok dzieli nas od zawarcia korzystnej umowy. Wszystkim się zajmiemy. Oszczędność jest gwarantowana, a więc tylko Państwa decyzja…

i tak dalej…

Widzisz? Proste sformułowania, wydawałoby się – oklepane. A jednak wciąż skuteczne. Budując zaufanie, naprawdę dzieli nas już tylko krok od przekonania klienta. Pamiętaj jednak – obietnice i przedstawiane korzyści powinny być współmierne do możliwości. Na kłamstwie nie zbuduje się imperium!

Karol Leszczyński

Copywriter-freelancer. Oprócz pisania tekstów praktykuję również content marketing i SEO.

One thought to “Język korzyści – czym jest, jak go stosować”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *